گروه برنامه نویسی باوب، با هدف کمک به توسعه و پیشرفت کسب و کار های مجازی تاسیس شد.
ارائه خدمات تخصصی طراحی سایت و خدمات سئو و بهینه سازی با بهترین قیمت ها

آخرین مقالات باوب
اطلاعات تماس

طراحی گرافیک باوب

شباهت های زیادی بین طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی وجود دارد. برای مثال هر دو به درک خوبی از تایپوگرافی، گرافیک و به طور کلی اصول طراحی نیاز دارند. مقایسه طراحی گرافیک وب و طراحی گرافیکی شبیه مقایسه آی پد با یک نقاشی است. هر دو نوع جلوه‌های بصری زیبایی را به نمایش می گذارند، اما فقط یکی از آنها تعاملی است و اگر آن را لمس کنید می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. بنابراین می توان گفت تمرکز بر روی طراحی گرافیک وب این است که چگونه هنرمندی می‌تواند تجربیاتی را ایجاد کند که فقط ویژگی نمایشی نداشته باشد بلکه مردم بتوانند با آن‌ تعامل نیز داشته باشند. یک طراح گرافیک وب می‌تواند با انجام یک طراحی گرافیکی برای عناصر بصری وب سایت مانند تصاویر و آیکون ها، تمامی قسمت های یک سایت را به گونه ای در کنار هم بچیند که تعاملی و قابل‌استفاده شوند و کاربر بتواند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کند.

طراحی سایت باوب | سئو و بهینه سازی

یکی از دغدغه های طراحان گرافیک وب بهینه‌سازی عناصر سایت است. تصاویر، انیمیشن‌ها، و دیگر عناصر گرافیکی باید خوب به نظر برسند و در حین حال به اندازه کافی نیز کوچک باشند تا به سرعت روی همه دستگاه‌ها بارگذاری شوند. زمان‌های بارگذاری طولانی منجر به تجربه بد کاربر و کاهش نرخ بازدید سایت می‌شود. علاوه بر عناصر بصری، طراحان وب باید در نظر بگیرند که چگونه متن در صفحات مختلف و در مرورگرهای مختلف نمایش داده خواهد شد که خوشبختانه، اضافه شدن قاعده کلی فونت در CSS امکان آرایه بزرگ‌تری از گزینه‌های فونت را فراهم کرده است. طراح گرافیک وب تصمیم می گیرد که چگونه به وب سایت شما نگاه شود، بنابراین انتخاب هایی را در مورد طرح بندی، فونت ها و تصاویر انجام می دهد تا وب سایت های جذابی را خلق نماید. طراحان گرافیک وب باید مقیاس را نیز در نظر بگیرند. همانطور که در وب سایت ها مشاهده می کنید تصاویر و دیگر عناصر بصری با اندازه صفحه بالا و یا پایین می‌روند. هدف این است که تمام این عناصر قابل خواندن باشند و به کاربرپسند بودن وب سایت کمک کنند. طراحان وب باید تمام روش‌های ممکن را در نظر بگیرند و با یک تفکر خوب طرحی را برای عناصر اصلی سایت انتخاب نمایند.

ارتباط طراح گرافیک و طراح وب از نظر باوب

یک وب سایت مانند موجود زنده‌ای است که دارای تغییرات مداوم است، برای مثال محصولات هر روز به سایت های تجارت الکترونیک اضافه می شوند و در صورت نیاز محتوای سایت ها به روزرسانی می شوند. طراح وب یا همان توسعه دهنده وب و طراح گرافیک وب بسیار شبیه به یک برنامه ریز شهر هستند و باید پیش بینی کنند که چگونه یک وب سایت ممکن است رشد کند و فضای بیشتری را برای تطابق تغییرات به خود اختصاص دهد. در حالی که یک طراح گرافیک وب بر روی خلاقیت تمرکز دارد، ظاهر و احساس یک وب سایت را ایجاد می‌کند و درباره چیدمان، رنگ‌ها و تصاویر تصمیم‌گیری می‌کند. توسعه دهنده وب به نحوه عملکرد همه قطعات طراحی شده یک وب سایت توجه دارد. طراح گرافیک وب و توسعه دهندگان باید در هر مرحله از کار با یکدیگر در ارتباطات باشند تا اطمینان حاصل شود که طراحی در حال حرکت به سوی  اهداف مورد نظر است.

برخی از مهارت های طراحان گرافیک باوب

مهارت های ترکیبی

طراحان گرافیک وب به مهارت های ترکیبی عالی نیاز دارند تا مطمئن شوند هر یک از عناصر صفحه سایت مانع نمایش کلی و جریان صفحه نمی شود.

تایپوگرافی

آشنایی با اصول و شیوه های تایپی نیز در این نقش ضروری است، زیرا طراح وب گرافیک نیاز به انتخاب گزینه ها و اندازه فونت و نحوه کار آنها در صفحه دارد.

ویرایش تصویر

طراحان وب گرافیک اغلب تغییرات در تصاویر صفحه ای را انجام می دهند که از برش و تغییر اندازه برای بهینه سازی تصاویر برای مرورگرهای دسکتاپ یا تلفن همراه استفاده می کنند

طراحی سایت باوب | سئو و بهینه سازی
برنامه نویسی وب

طراحان گرافیک وب دستکاری کد CSS، HTML و JavaScript را برای تغییر نحوه نمایش و رفتار صفحه انجام می دهند، بنابراین باید درک خوبی از این زبان های برنامه نویسی وب داشته باشند.

مهارت های ارتباطی

مهارت های ارتباطی و کلامی در این نقش حیاتی هستند، زیرا طراحان گرافیک وب نیاز به همکاری با تیم های طراحی و توسعه دارند. آنها ممکن است با مشتریان نیز در اتباط باشند تا عناصر طراحی و گرافیک وب سایت را تعیین کنند.

طراحی مبتنی بر رابط کاربری (UI)

هرآنچه که کاربر از شکل و ظاهر سایت در صفحه نمایش مشاهده می کند شامل تصاویر، ویدئوها، ماژول ها، جداول، متن ها و رنگ و مکان آن ها و … را به اصطلاح رابط کاربری یا UI که مخفف User Interface است، می گویند. بنابراین UI تنها به ظاهر اهمیت می دهد و اینکه کاربر از نظر طراحی، صفحات سایت شما را دوست داشته باشد، برای آن مهم است.

طراحی رابط کاربری مبتنی بر تجربه کاربر (UX)

عملکرد سایت شما و اینکه کاربر تا چه حد از کارکردن با سایت شما احساس راحتی و در نتیجه رضایت دارد را تجربه کاربری یا UX که مخفف User Experience است، می گویند. در واقع UX درک و احساس کابر است زمانیکه در سایت شما حضور دارد و در حال استفاده کردن از خدمات و محصولات شماست و تجربه ای از آن کسب می کند. به طور مثال سرعت رسیدن به خواسته کاربر یا راحتی و دردسترس و قابل فهم بودن امکانات سایت می تواند کاربر را علاقه مند به وب سایت شما کند و او را به مشتری دائم شما تبدیل نماید.

UX و UI در طراحی باوب
طراحی المان های گرافیکی برای وب سایت ها

قدم اول برای طراحی گرافیکی وب سایت، انتخاب رنگ بندیِ تصاویر و المان ها و تم سایت می باشد که عواملی چون لوگو، نوع حرفه، نوع مخاطب، نوع نمایش و … می تواند در انتخاب آن موثر باشد. در عین حال باید توجه داشت تا جای امکان طرح های گرافیکی سریع و کم حجم باشند تا خدشه ای در سرعت سایت و در نتیجه رتبه کلی سایت شما ایجاد نکند.

طراحی آیکون

طراحی آیکون های هر صفحه سایت باید به صورت معنادار و قابل فهم با متن مورد نظر آن باشد تا در همان نگاه اول مخاطب متوجه هدف و منظور آن شود. برای این منظور استفاده از رنگ و اشکال گیرا می تواند در طراحی و انتخاب آیکون های برجسته و تاثیرگذار کمک کند.

طراحی پوستر و بنر

در طراحی پوستر و بنر برای سایت موضوع آن اعم از عام یا خاص بودن طرح، در کنار انتخاب رنگ و مکان آن در سایت، بسیار حائز اهمیت است و باید به تعادل و هماهنگی بین عناصر مختلف سایت از جمله المان ها و تصاویر و متن توجه شود. به طور مثال اینکه در چه مکانی از سایت پوستر جذاب تر به نظر می رسد، یا اینکه بهتر است لوگو در بنر یا پوستر کوچک در نظر گرفته شود و مطالب کمتری در آن استفاده شود و نکاتی از این قبیل مدنظر است.

طراحی Call to Action

همانطور که می دانید Call to Action (CTA) می تواند تاثیری زیادی در فروش و ارائه خدمات شما داشته باشد پس هر چه طراحی آن جذاب تر و گیراتر باشد CTA شما موفق تر خواهد بود. به طور مثال یک CTA می تواند شامل قسمت پیشنهاد ویژه، یا تخفیف های سایت، یا ثبت نام کاربر و … باشد تا نظر مخاطب را جلب نماید، پس دقت کنید که فراخوان به عمل یا CTA موثری طراحی کنید. برای طراحی CTA موثر بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که با قسمت های دیگر صفحه کنتراست دارد و آن را از بقیه قسمت ها متمایز تر می کند.

طراحی گرافیک وب در باوب

در دنیای دیجیتالی امروز، هر کسب و کار نیاز به یک وب سایت خلاقانه برای برقراری یک ارتباط سودمند با کاربران خود از طریق تعامل اینترنتی دارد و نکته حائز اهمیت در اینجا این است که ظاهر وب سایت شما از کسب و کار شما سخن  می گوید. ما در گروه باوب، بالاترین سطوح نوآوری و خلاقیت را با هم ترکیب کرده ایم تا بهترین خدمات گرافیکی و طراحی وب را به شما ارائه دهیم. ما نه تنها بالاترین سطوح کار خلاقانه را به شما ارائه می دهیم بلکه یک رویکرد استثنایی برای مدیریت ارتباط با مشتری نیز ارائه خواهیم کرد. هدف ما به عنوان یک گروه طراحی وب در ایران، گسترش شهرت شما در بازار جهانی از طریق خدمات طراحی وب سایت حرفه ای است.

مجموعه باوب به طور مستقیم با مشتریان ملاقات می کنند و در طراحی کلی و زیبایی شناسی سایت همکاری می نمایند. در طول این فرآیند، طراح گرافیک ممکن است طرح هایی را آماده کند که جریان کلی هر صفحه را نشان می دهند و در حین کار از تمامی سلیقه و نظرات مشتریان در انتخاب رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده نماید.

ما به مشتریان خود یک بسته جامع از خدمات طراحی که شامل طراحی وب، طراحی گرافیک، طراحی ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک و دیگر قابلیت ها می باشد، را ارائه می دهیم. خدمات طراحی منحصر به فرد ما وب سایت های بسیار تعاملی را برای اطمینان از افزایش کارایی و در عین حال زیبایی ارائه می دهد. امروزه درصد بیشتری از کاربران از طریق ابزارهای جیبی خود مانند اینترنت تلفن همراه، تبلت و آی پد از اینترنت استفاده می کنند. بنابراین، شما نیاز به یک وب سایت ریسپانسیو دارید که در همه دستگاه ها بتواند به خوبی نمایش داده شود. طراحان هنری ما وب سایت شما را به صورت جداگانه برای تلفن همراه و دیگر دستگاه ها طراحی می کنند.